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영어공부

[BBC 6mins English] Social media and teenage health/ mp3 음원 / 대본 pdf / 한글해석

by 흥청 2024. 6. 10.
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안녕하세요. 오늘의 BBC 영어 공부입니다.

 

Social media and teenage health
소셜 미디어와 10대들의 건강

 

 

음원과 대본은 아래 첨부해두었으니 필요하신 분들은 다운받아주세요.

* 한글 해석본은 내용 이해를 위한 참고용으로만 사용해주세요.

 

231123_6_minute_english_social_media_and_teenage_health_download.mp3
6.31MB
231123_6_minute_english_social_media_and_teenage_health.pdf
0.11MB

 

 

[Social media and teenage health 오늘의 단어]

 

adolescent 청소년
a person aged 10 to 19: between childhood and adulthood

 

fed 소셜미디어 플랫폼에서 컨텐츠를 제공받음
given content by a social media platform

 

algorithms 알고리즘
a complex set of rules and calculations that prioritise and personalise online content

 

revenue 수익
the money a company earns, which could come from sales or advertising

 

onus 책임
responsibility or duty

 

a losing battle 이길 수 없는 싸움
a fight you cannot win

 

 


[Social media and teenage health 한글 해석본]

 

Neil
Hello. This is 6 Minute English from BBC Learning English. I’m Neil. … Beth? What are you doing? Get off your phone!

 

안녕하세요. 저는 BBC Learning English의 6 Minute English입니다. 전 닐입니다. … 베스? 뭐하고 있어? 전화 끊어요!

 

Beth
Oh, sorry. And I’m Beth.

 

미안해요. 전 베스에요

 

Neil
Are you addicted to social media? It wouldn't be a surprise. With so many different apps out there, Snapchat, TikTok, and the latest, Threads, it's easy to spend a lot more time on your phone than ever before.

 

소셜 미디어에 중독되어 있습니까? 놀랄 일은 아닙니다. Snapchat, TikTok 및 최신 Threads와 같은 다양한 앱이 있으므로 이전보다 훨씬 더 많은 시간을 휴대폰에 사용할 수 있습니다.

 

Beth
Yes. I don't think I'm addicted, but I definitely spend more time on social media than I would like to. However, there are plenty of studies out there looking at how social media affects mental health with some saying it can be as addictive as gambling.

 

네. 중독된 것 같지는 않지만 소셜 미디어에 제가 원하는 것보다 더 많은 시간을 소비합니다. 그러나 소셜 미디어가 정신 건강에 어떤 영향을 미치는지 조사하는 많은 연구가 있으며 일부는 소셜 미디어가 도박만큼 중독성이 있을 수 있다고 말합니다.

 

Neil
Research in the US has found that adolescents who spend more than three hours a day on social media have double the risk of developing depression and anxiety. An adolescent is someone aged 10 to 19, between childhood and adulthood. With that in mind, it's no wonder parents are worried. To help with this, the US is currently in the process of regulating social media apps for teenagers. Some scientists think the UK should do the same.

 

미국의 연구에 따르면 소셜 미디어에 하루 3시간 이상을 소비하는 청소년들은 우울증과 불안에 걸릴 위험이 두 배에 달한다고 합니다. 청소년은 10세에서 19세 사이의 아동기와 성인기 사이의 사람입니다. 그 점을 염두에 둔다면, 부모들이 걱정하는 것은 당연합니다. 이를 돕기 위해 미국은 현재 청소년을 위한 소셜 미디어 앱 규제 절차를 진행 중입니다. 일부 과학자들은 영국도 그렇게 해야 한다고 생각합니다.

 

Beth
There has been growing agreement among health experts about the negative, chronic health effects of social media use on teenagers. They have revealed in surveys that social media makes them feel worse about their body image, and 64% of teens have said they are regularly exposed to hate-based content. In this programme, we’ll be discussing how social media affects teenagers, and, as usual, we’ll be learning some useful new vocabulary as well.

 

소셜 미디어 사용이 청소년들에게 미치는 부정적이고 만성적인 건강 영향에 대해 보건 전문가들 사이에 점점 더 동의가 이루어지고 있습니다. 그들은 설문 조사에서 소셜 미디어가 자신의 신체 이미지에 대해 더 나쁘게 느끼게 만든다고 밝혔고, 청소년의 64%가 정기적으로 혐오 기반 콘텐츠에 노출된다고 말했습니다. 이 프로그램에서는 소셜 미디어가 청소년에게 어떤 영향을 미치는지에 대해 논의하고, 평소와 마찬가지로 유용한 새로운 어휘도 배울 것입니다.

 

Neil
But first I have a question for you, Beth. The app Snapchat is a very common way that teenagers communicate these days. This is partly because messages and photos disappear after a certain time period. But, what percentage of 13 to 24-year-olds use Snapchat? Is it:

a) 70%
b) 80% or
c) 90%

 

하지만 먼저 질문이 있습니다, 베스. 앱 스냅챗은 요즘 십대들이 소통하는 아주 흔한 방법입니다. 일정 시간이 지나면 메시지와 사진이 사라지기 때문입니다. 하지만, 13세에서 24세 사이의 사람들 중 몇 퍼센트가 스냅챗을 사용하고 있을까요?

a) 70%
b) 80% 또는
c) 90%

 

Beth
I'll guess 80%.

 

80%로 예상합니다.

 

Neil
OK, Beth, I'll reveal the answer later in the programme. Now, a lot of social media platforms, such as TikTok, work by showing and suggesting similar accounts and content to those someone has already searched for. Professor Devi Sridhar, the chair of global public health at the University of Edinburgh, thinks this can be concerning, as she told BBC World Service programme, Inside Science:

 

좋아요, 베스, 답은 나중에 프로그램에서 공개하겠습니다. 이제 틱톡(TikTok)과 같은 많은 소셜 미디어 플랫폼은 누군가가 이미 검색한 것과 유사한 계정과 콘텐츠를 보여주고 제안함으로써 작동합니다. 에든버러 대학의 세계 공중보건학 석좌인 Devi Sridhar 교수는 BBC World Service program인 Inside Science 에서 다음과 같이 말했습니다.

 

Professor Devi Sridhar
And this is worrying for example, with young girls and eating disorders, that they're being fed that in an addictive way and the algorithm is saying 'oh they like that content. We want to keep giving it to them because it keeps them on their phones', and I think that's the really vital message here, of any of these apps, is that their revenue comes from advertising.

 

예를 들어 어린 여자아이들과 섭식장애를 가진 아이들은 중독성 있는 음식을 먹고 있고 알고리즘은 '아, 그들은 그 내용을 좋아한다'고 말하고 있습니다. 우리는 그들의 휴대폰을 계속 사용하기 때문에 그들에게 그것을 계속 주고 싶습니다. 그리고 저는 이것이 이 앱들 중에서 정말 중요한 메시지라고 생각합니다. 그들의 수익은 광고에서 나온다는 것입니다.

 

Beth
Teenagers are being fed content in a way that is addictive. If you are fed something, it means you are given something. In this case, it refers to content, not food. The content is addictive because social media uses algorithms. Algorithms are a complex set of rules and calculations that prioritise and personalise the content a user sees.

 

십대들은 중독성 있는 방식으로 콘텐츠를 공급받고 있습니다. 만약 여러분이 무언가를 먹였다면, 그것은 여러분이 무언가를 먹었다는 것을 의미합니다. 이 경우에는 음식이 아닌 내용물을 말합니다. 소셜 미디어는 알고리즘을 사용하기 때문에 내용이 중독성이 있습니다. 알고리즘은 사용자가 보는 콘텐츠의 우선순위를 정하고 개인화하는 복잡한 규칙과 계산 세트입니다.

 

Neil
But we need to remember that social media platforms use algorithms to keep users on the platforms for as long as possible because the revenue comes from advertising. Revenue is the money a company earns. They are paid by other companies to use the social media space to promote their products.

 

그러나 소셜 미디어 플랫폼은 광고에서 수익이 나오기 때문에 알고리즘을 사용하여 사용자를 가능한 한 오랫동안 플랫폼에 머물게 한다는 것을 기억해야 합니다. 수익은 회사가 벌어들이는 돈입니다. 제품을 홍보하기 위해 소셜 미디어 공간을 사용하기 위해 다른 회사에서 비용을 지불합니다.

 

Beth
This could be seen as social media platforms prioritising making money over the mental health of users – a worry for parents. Professor Devi Sridhar talked about the challenges of having a teenager addicted to social media on BBC World Service programme, Inside Science:

 

이것은 소셜 미디어 플랫폼이 사용자의 정신 건강보다 돈을 버는 것을 우선시하는 것으로 볼 수 있는데, 이는 부모의 걱정입니다. Devi Sridhar 교수는 BBC World Service 프로그램인 Inside Science에서 소셜 미디어에 중독된 청소년이 겪는 어려움에 대해 이야기했습니다.

 

Professor Devi Sridhar
And so, I think the challenge here, as a parent, listening to this is what do you do about it. And I think the onus has really been put on parents and concerned adults to find solutions on their own. And that means debates with your child over what are you on, are you using this, but it's a losing battle because it's their entire social network.

 

그래서, 저는 부모로서, 이것을 듣는 것이 여러분이 이것에 대해 어떻게 생각하는지에 대한 도전이라고 생각합니다. 그리고 저는 정말로 부모님들과 걱정하는 어른들이 스스로 해결책을 찾도록 해야 한다고 생각합니다. 그리고 그것은 당신이 무엇을 하고 있는지에 대한 당신의 아이와의 논쟁을 의미합니다. 당신은 이것을 사용하고 있습니까? 하지만 그것은 그들의 전체 소셜 네트워크이기 때문에 싸움에서 지고 있습니다.

 

Beth
Professor Sridhar says that, when it comes to helping teenagers navigate social media, the onus has been put on parents to find solutions. The onus means the responsibility or duty. Parents need to be able to challenge their children when they need to, even if this is a losing battle, a fight they cannot win, as teenagers have their 'entire life' on social networks.

 

Sridhar 교수는 십대들이 소셜 미디어를 탐색하는 것을 돕는 것에 관해서는 부모들에게 해결책을 찾아야 한다고 말합니다당사는 책임 또는 의무를 의미합니다. 10대 청소년들이 소셜 네트워크에서 '전 생애'를 보내고 있기 때문에, 이것이 패배하는 싸움일지라도 이길 수 없는 싸움이 필요할 때 부모는 자녀에게 도전할 수 있어야 합니다.

 

Neil
OK, Beth. I think it’s time I revealed the answer to my question. I asked you what percentage of 13 to 24-year-olds use Snapchat?

 

좋아, 베스. 제 질문에 대한 답을 공개할 때가 된 것 같습니다. 스냅챗을 이용하는 13세에서 24세의 비율이 몇 %인지 여쭤보았습니다.

 

Beth
And I said it was 80%.

 

저는 80%라고 했습니다.

 

Neil
And that was… I'm sorry to say, the wrong answer! Actually 90% of people aged between 13 and 24 use Snapchat – quite a lot. OK, let's recap the vocabulary we've learned from this programme, starting with adolescent, a person aged 10 to 19: between childhood and adulthood.

 

그리고 그게. 미안하지만, 오답입니다! 실제로 13세에서 24세 사이의 사람들 중 90%가 Snapchat을 사용합니다. 이는 상당히 많은 것입니다. 자, 이 프로그램에서 배운 어휘를 다시 요약해 보겠습니다. 10세에서 19세 사이의 청소년부터 시작해서 아동기와 성인기 사이의 단어입니다.

 

Beth
If you are fed content, you are given content. This is what the social media platform offers you automatically, rather than what you search for yourself.

 

콘텐츠를 제공받으면 콘텐츠가 제공됩니다. 이것은 소셜 미디어 플랫폼이 스스로 검색하는 것이 아니라 자동으로 제공하는 것입니다.

 

Neil
Algorithms are a complex set of rules and calculations that prioritise and personalise the content a user sees.

 

알고리즘은 사용자가 보는 콘텐츠의 우선순위를 정하고 개인화하는 복잡한 규칙과 계산 세트입니다.

 

Beth
Revenue is the money a company earns, which could come from sales or advertising.

 

수익은 회사가 판매 또는 광고에서 얻을 수 있는 돈입니다.

 

Neil
If the onus is on someone, it's their responsibility or duty.

 

누군가에게 책임이 있다면 그것은 그들의 책임이나 의무입니다.

 

Beth
And finally, a losing battle is a fight you cannot win. Once again, our six minutes are up. Join us again soon for more useful vocabulary, here at 6 Minute English! Goodbye for now!

 

그리고 마지막으로 지는 싸움은 이길 수 없는 싸움입니다. 다시 한 번 말씀드리지만, 6분 남았습니다. 더 유용한 어휘를 위해 여기 6분 영어로 곧 다시 참여하세요! 일단 안녕!

 

Neil
Bye!

 

안녕!

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